Deneme Çözerken Nelere Dikkat Etmeliyiz ?

8
3942

Sınav dönemine az bir süre kala artık herkes daha fazla deneme çözmeye bir yandan da eksikleri tamamlaya başladı. Fakat birçok öğrenci denemelere gereken önemi vermediği için beklediği verimi alamıyor.Peki deneme çözerken nelere dikkat etmeliyiz ? Denemeleri nasıl daha verimli hale getirebiliriz ? 

Tavsiye Yazı : Tavsiye Edilen YGS Denemeleri

1-) Belli Bir Düzene Oturtun

Özellikle eğitim kurumları öğrencileri deneme sınavı yapacağı zaman sürekli olarak saat 10:00 tercih ediyor. Peki bunun sebebini düşündünüz mü ? Aslında hemen herkesin aklına gerçek sınavında 10:00 da olduğu geliyordur. Bu yüzden eğitim kurumları da denemeleri aynı saatte yaparak öğrencilerin bu sürece alışmalarını sağlıyor. Sizde kişisel olarak deneme çözerken yapmanız gereken saat 10:00’da denemeye başlamak. Ayrıca kişisel denemelerinizi gerçekçi olması için kurşun kalem ve optik kullanmanızı şiddetle tavsiye ederim. Son olarak hangi derse ne kadar vakitte çözdüğünüzü de not ediniz.

Tavsiye Yazı : Derse Odaklanamıyorum ! Nasıl Verimli Ders Çalışabilirim ?

2-) Tek Başına Çözmektense Toplu Alanları Tercih Edin

Denemeler aslında gerçek sınavın provasıdır. Bu yüzden olabildiğince denemeleri de gerçek sınav gibi düşünmeye çalışın ve bu doğrultuda hareket edin. Diğer madde de söylediklerimiz bunlar için ufak ama güzel detaylar. Ayrıca bu madde de  yapmanız gereken denemeleri çözerken bireysellikten ziyade toplu alanlarda bunu yapmanız. Mesela arkadaş çevreniz ile uygun olduğu sürece deneme çözebilirsiniz. Ama deneme sırasında eğer arkadaş ortamınız birbirinizi kötü etkiliyorsa kesinlikle başka kişilerle denemenizi çözün. Buna en güzel ve faydalı örnek şüphesiz şehir kütüphaneleridir. Kütüphanelerde zaten saat 10:00’da muhtemelen çoğu kişi denemeyi çözeceği için uygun ortam oluşacaktır. Ayrıca kimseyi tanımıyor oluşunuzda sınava daha uygun bir ortam oluşturacak.

deneme-cozerken-nelere-dikkat-etmeliyiz

3-) Denemeleri Ciddiye Alın

Denemeler size farklı soru tarzlarını görmenizi, sınava prova yapmanızı sağlar. Fakat maalesef çoğu öğrencide bu bilinç olmadığı için denemelerden yeterli kadar verim alamıyor ve denemeleri zaman kaybı olarak görüyor. Sakın bu kaygıya düşmeden denemeleri ciddiye alın. Olabildiğince sınava yakın bir ortam oluşturmak adına telefonunuzu sınav zamanında tamamen kapatın. Zaten deneme diyerek soru sallamayın. Bunun dışında diğer maddelerde bahsettiğimiz durumlara uyun. Daha sonra gönül rahatlığı ile denemenizi çözün ve sonra denemenizi analiz aşamalarına geçelim.

4-) Doğru Ve Yanlışların Yanında Konular

Denemelerde herkes doğru ve yanlışına bakarak sadece netlerini hesaplama ile yetiniyor fakat denemeler bunlardan çok daha fazlasını öğrenebilmek adına yapılıyor. Bunlardan en basiti eksik olduğunuz konular. O yüzden her deneme sonrasında hangi konuyu ne kadar biliyorsunuz öğrenebilmek adına yaptığınız her sorunun konularına bakarak doğru yanlışlarınızın hangi konudan olduğuna bakın. Ardından da eksik olduğunuz konulara çalışın.

5-) Soru Tarzlarına Dikkat

YGS – LYS sınavı her yıl düzenlense de aslında hemen hemen her sınavda birbirine benzeyen onlarca kalıplaşmış soru bulunuyor. Bu soruları öğrenebilmenin en iyi yolu da denemeler fakat bunun içim denemelerde yapamadığınız soru kalıplarının üzerine düşmeniz gerekiyor. Peki bu nasıl olacak ? Bu sorunun en etkili cevabı kendinize bir soru defteri oluşturmanız. Soru defterine sınavda yapamadığınız soruları hocalara çözdürtükten sonra keserek bir deftere yapıştırmanız. Ardından  bu sorulara birkaç gün sonra tekrardan çözümlerine bakmadan kendiniz çözmeye çalışın. Çözümünüz doğru ise olay tamam. Ama eğer değilse çözüme bakarak hatanızı anlamaya çalışın ve birkaç gün sonra tekrardan çözün. Bu döngüyü böyle devam ettirin. Eğer çözümden de bir şey anlamadıysanız hocanıza tekrardan çözdürün. Ama ne olursa olsun o soru kalıbını öğrenmek adına çalışın ve harcadığınız bu süreyi sakın zaman kaybı olarak görmeyin. Çünkü dediğim gibi sınavda birçok kalıp soru var ve bunları kaçırmayın.

Tavsiye Yazılar : 

Diğer Tavsiyeler

Son dönemlerde çok daha fazla deneme çözmeniz gerekiyor .Bunun sebebi hem sınav için prova yapmak hemde soru kalıplarını öğrenmek. Belki abartı olarak gelecek ama ciddi anlamda denemelerin üzerine düştüğünüz zaman çok fazla net arttırdığını göreceksiniz. Ayrıca denemelerde ki durumlarınızı analiz edebilmek adına güzel bir tablo hazırlayıp her denemeden sonra durumunuzu oraya not alabilirsiniz. Bunun dışında merak ettiklerinizi bize yorum kısımında sorabilir ve diğer rehber yazılarımızı buradan okuyabilirsiniz. Hayal ettiğiniz yerde olabilmeniz dileği ile iyi çalışmalar.

8 Yorum

  1. Harikasiniz ilk defa tesadufen karsilastigim bi siteyi bu kaaadarrr coooooook begendim okuldaki rehber hocalarindan bile mukosunuz samimiyetinize hayran kaldim her sey icin cok saolunnnn sevgilerimle

  2. Hocam merhaba ben de siteyi yeni keşfettim ve çok hoşuma gitti. Benim aklım başıma eylül sonu gibi geldi ve o zamandan beri matematik hariç ki ilk zamanlar biraz bakıyordum ve temelim sıfır matematikte. Türkçe ağırlıklı sosyal ve türkçe çalışıyordum. Son zamanlarda coğrafyaya yöneldim ve çıkmış soruları çözüyorum(son 10 yılda) 2016 ygs i çözdüğüm de aslında beklediğimden kolay geldi ve türkçeden 28 net yaptım açıkcası hatta az bile geldi buna sevindim hocam çünkü ilk zamanlar 20 nete sevinirken şimdi 28 nete üzülüyorum :) Sosyalde ise felsefe de zorlandım 25 net yaptım matematik 2 fen ise 8 yaptım hocam. Şu lanet olası staj yüzünden sabah 6 30 gibi kalkıp akşam 7 gibi eve geliyorum hafta da 3 gün ve vaktim olmuyor hocam. Ben yinede hergün en az 2 saat çalışmaya özen gösterdim. Akrabalarım bana kazanamayacak gözüyle bakarken ben onlara inat çabalıyorum hocam. Ve ailemin mutluluğunu görünce anlıyorum ki benden tek istedikleri ders çalışmam imiş :) Ve hocam hedefim YGS 6 üzerinden HAM puan 230 240 almam bilmiyorum alırmıyım ama bu gayretin sonun da alıcağıma inanıyorum. Okul puanı ile birlikte 250 260 ı geçeyim yeter diyorum kimisi gülecek belki ama hedefim ve elimde ki imkanlarla bu kadarı oluyor ah şu staj hocam hayatımızı bitiriyor lojistik ygs 6 dan 4 senelik alan bir üniversiteye gitmeyi istiyorum burslu vs bi şekilde giricem yapıcam bişey yok :( çoğu arkadaşım staj yüzünden 1 sene bekleyecek tekrardan… Dil bilgisini biliyorum ama karıştırdıklarım oluyor felsefe ve coğrafya da biraz zorlanıyorum hocam ne tavsiye edersiniz bana ? Günde 1 deneme çözmeye çalışıyorum. Hocam lütfen bana tavsiye de bulunun hani biraz kafam karışık :(

    • Merhaba Ömer, her şeyden önce gerçekten azmin için tebrik ederiz. Maalesef meslek liselerinde ki en büyük sorun staj. Fakat bunun için elimizden şuan bir şey gelmeyeceği için durumu böyle kabul etmemiz gerekiyor. Bugünden itibaren bence maddi sıkıntıların yoksa stajda ki kişiler ile konuşarak izin almaya çalış, en kötü ihtimal ile akşam 7 gibi evde olmaktansa daha erken çıkmaya çalış ki hem dinlenmem için hemde çalışman için zamanın kalsın. Ayrıca izlediğin yolda herhangi bir yanlış yok maalesef ülkemizde ki meslek liselerinin durumu ortada bu yüzden bu duruma rağmen direnmen çok güzel.Hayallerine ulaşman için doğru yoldasın ve emin ol emeklerini karşılığını alacaksın. Hakkında hayırlısının olması dileği ile istediğin zaman aklına takılan soruları bize sorabilirsin. Kolay gelsin.

  3. Hocam iyi günler , diyelim ki deneme sınavından çıktık ve yanlışlarımızı inceliyoruz. Yanlışlarımızı nasıl doğru yapabiliriz ? Yanlışların neden yanlış diye soracaksınız? her 3 ihtimalde var yanlış okudum , yanlış anladım ve işlem hatası yaptım en sonda konuyu bilmiyorum bu 3 hatayı da indirgeyecek ve yanlışlarımı doğru nasıl yapabilirim ? Bu arada konuyu bilmiyorsam nasıl bir çalışma izlemeliyim.(Öğrenci Koçluğu açısından geleceği yüksek ve umut vadeden , kaliteli bir site; kolay gelsin )
    TEŞEKKÜR EDERİM.

    • Merhaba Kübra, güzel yorumların için teşekkürler öncelikle. Bu noktada eğer soruyu yanlış okuduysan Türkçe noktasında veya dikkat dağınıklığı noktasında sorunların olduğunu düşünebiliriz. Bu sebeple bunların üzerine yoğunlaşılmalı. Yanlış anlamakta bu kategoriye girer fakat işlem hatası yapıyorsan muhtemelen konsantrasyon problemi vardır. Tüm bunların yanında eğer soru bildiğin bir konudan çıkmasına rağmen hata yaptıysan çevrende bilen kişilere danış ve o konu ile ilgili birkaç test mümkünse biraz daha fazla soru çöz. Hayallerine ulaşman dileği ile kolay gelsin.

CEVAP VER

Lütfen yorum yapmadan önce diğer yorumları inceleyin.
Please enter your name here