3 Adımda Verimli Ders Çalışma Programı Nasıl Hazırlanır ?

88
22664

Hemen hemen her öğrenci okul dönemi boyunca hayatının düzensiz bir hal aldığını, sosyal aktivitelere zaman bulamadığını yada ders çalışamadığını söylenerek sitemler eder. Bu tarz sorunlar için ise en güzel çözüm ders çalışma programı hazırlayarak hem okul hayatını hemde sosyal hayatı bir arada yürütmekten geçiyor. Fakat birçok öğrenci bu durumda da sıkıntı çekereka ders programı hazırlarken hatalar yapıyor ve bu hatalar sonucunda hazırladığı ders programına birkaç gün sonra uymayarak eski yaşantısına geri dönüyor. Bizde bu yazımızda bu gibi sorunlar yaşayan öğrencilerimiz için verimli ders çalışma programı nasıl hazırlanır sorusuna cevap vereceğiz.Bunlardan önce ama ufakça bir ders çalışma programının katkılarından bahsedelim.

Tavsiye Yazı : Ders Çalışmama Rağmen Başarılı Olamıyorum 

Ders Çalışma Programına Neden İhtiyaç Duyarız ?

Birçok öğrenciye göre ders çalışma programı aslında sadece vakit kaybı. Sonuçta ders çalışmak isteyen her durumda ders çalışır gibi düşünceler ile ders çalışma programına karşı gelebilirsiniz. Fakat ders çalışma programı zaten tembel bir öğrenciyi ders çalıştırmaz yada düşük notlarınızı düzeltmez. Her şeyden önce ders programı hazırlayan bir öğrencinin gerçekten ders çalışmayı istemesi gerekiyor. Ardından hazırladığı ders çalışma programı ilk etapta yorucu okul döneminde öğrencinin dersleri ile sosyal hayatına aynı anda vakit ayırmasını sağlayacak. Bunun dışında belli bir düzende yaşayacağı için hem kişisel olarak kendi çalıştığını hissedecek hemde bilinçaltı sürekli programa uygun olarak ders çalışması gerektiğini hatırlatacak. Zaten belli bir süreden sonra ders çalışmadığı günlerde vicdan azabı çekmeye başlayacaktır. :D İşte bu duruma gelebilmeniz veya bu durumu devam ettirebilmeniz için verimli ders çalışma programı nasıl hazırlanır sorusuna artık cevap vermemiz gerekiyor.

1-) Kendinizi Tanıyın

Ders programı hazırlarken öğrencilerin en çok yaptığı hata maalesef maymun iştahlı davranmak. Bu duruma şöyle bir örnek verelim. Ali günde ortalama 2-3 saat ders çalışıyor sonra bir gün ders çalışma programı yapmaya karar veriyor ve çalışma programını hazırlarken günlük kendine ortalama 5-6 saat ders çalışması gerektiği şartını koyuyor. Peki Ali bunu yapabilir mi? Tabi ki %99 oranla cevabımız hayır olacak. İşte sizde ders programı hazırlarken her şeyden önemlisi kendinizin ne kadar çalışabileceğinizi iyi değerlendirip ona göre ders çalışma programı hazırlayın. Aksi taktirde abartılı rakamlar yazarsanız bir iki gün sonra ders çalışma programını zaten uyamıyorum diye bir kenara atmanız muhtemel.Ayrıca daha uygun bir ders programı hazırlamak için kendinize bir hafta süre tanıyıp bir hafta boyunca yaptığınız çalışmaları bir kenara not olarak ders çalışma programı hazırlarken de bu bilgilerden yararlanmanız daha verimli ders çalışma programı hazırlamanıza yardımcı olacaktır.

2-) Kesin Zamanlar Belirlemeyin

Ders çalışma programları aslında ciddi olarak üzerine düşülmeden hazırlandığı zaman öğrencilerin moral olarak çökmelerine kadar gidebilecek sonuçlar ortaya çıkarıyor. Buna en güzel örneklerin başında program hazırlarken saat bazında şartları programa eklemek geliyor. Mesela yine Ali saat 13:00’da okuldan çıkıyor ve eve 13:30’da eve geliyor. Programı hazırlarken de saat olarak aynı şekilde her şeyi dakikası dakikasına yazdı ve eve geldikten sonra yemek yedikten sonra saat 14:00’da ders çalışmaya başlaması gerektiğini program da belirtti. Fakat o gün Ali otobüsünü kaçırdı ve eve geç geldi. Programa uyamadı. Bu durumda genellikle ister istemez planladığı şeyi yapamadığı için öğrencinin morali bozulur ve zaten 14:00’da derse oturamadım bari bugün kendime tatil yapayım gibi düşüncelerle programa uymayı bırakabilir. Peki çözüm nedir diyorsanız hemen söyleyelim.  Önünüzde iki mantıklı yol var ya ders programı hazırlarken kesin zamanlardan ziyade yuvarlak zaman dilimleri kullanmanız yada günlük olarak ne zaman ne çalışacağınızı değilde günde hangi dersten hangi konuyu çalışacağınızı belirlemeniz gerekiyor. Mesela atıyorum Pazartesi Matematikten temel kavramlar Türkçe’den Ses Olayları Biyolojiden de Hücre konusuna çalışıp en azı 50 soru test çözeceğim gibi her güne konularınızı yayabilirsiniz. Bu durum da yaşadığınız ufak tefek aksilikler programınıza uymanıza engel olmayacak fakat konu bazlı programlarda konularınıza çalışmadan yatmamaya özen gösterin aksi halde programın anlamı kalmaz. :)

Tavsiye Yazı : Derse Odaklanamıyorum ! Nasıl Verimli Ders Çalışabilirim ?

Kendinize Vakit Ayırın

Ders çalışma programı hazırlarken dikkat etmeniz gereken bir diğer nokta ise kendinize de vakit ayırmanız gerektiğini unutmamanız. Özellikle YGS-LYS sınavına hazırlanan öğrenciler kendilerini ciddi anlamda sürekli ders çalışması gerektiğini düşündüğü için ders çalışma programlarında ya kendilerine hiç vakit ayırmıyor yada ayırdıkları vakit dilimleri çok az oluyor. Fakat maalesef bu durumda hiç faydalı değil. Tamam önünüzde okul, sınav gibi önemli faktörler var fakat hiçbir şey sizden daha önemli değil bu yüzden rahatlamanız için günlük kendinize biraz vakit ayırmayı unutmayın. Fakat bunu yaparken de dozu iyi ayarlayın, ayrıca yaptığınız aktivitelerin sizi yormamasına dikkat edin çünkü daha sonrasında ders çalışmaya pek haliniz kalmaya biliyor. Bunun dışında haftada bir veya iki haftada bir kendinize bir gün tatil verip istediğiniz aktiveteyi de yapmanız iyi gelecektir. Fakat tekrar belirtiyorum bunların dozunu çok iyi ayarlamanız gerekiyor.

Ufak Birkaç Uyarı Daha

Eğer ciddi anlamda uymak istediğiniz bir ders programı yapmak istiyorsanız bunun için biraz düşünmenizde fayda var yoksa yazıda da belirttiğimiz gibi birkaç gün içeresinde programa uymayı bırakıp bir kenara atabilirsiniz. Ayrıca program yaparken sizi sizden daha iyi tanıdığını düşündüğünüz hocalarınız varsa onlardan yardım almanız ve kontrol etmesi içinde yine birilerine söylemenizde fayda var. Maalesef öğrenciler olarak birçok şeyin farkında olsakta başkalarının söylemesi daha etkili oluyor bu yüzden dediğim gibi programınızın bir kopyasını da başkasına verin. Ayrıca kendinize ödüllerde koyabilirsiniz. Mesela bugün bu konuyu bitirip X kadar soru çözersem bir saat oyun oynayacağım gibi ara sıra kendinizi derse motive edecek küçük ödüller koymanızda güzel olabilir.Ayrıca yazıda paylaştığımız diğer maddelere de mutlaka dikkat edin. Daha fazla uzatmadan sizi ders programı hazırlamanız için rahat bırakalım.

Ayrıca merak ettiklerinizi bize sorabilir ve hazırladığınız ders programlarını yorum olarak paylaşabilirsiniz.

ygs-calisma-programi-otarik
2017 YGS Çalışma Programı |3 Ayda YGS’yi Bitirin!

88 Yorum

    • Merhaba Betül, standart bir YGS öğrencisi olduğunu pek düşünmüyoruz. Okul dönüş saatleri gibi birçok farklı etken var. Bu yüzden biz balık tutmayı öğretmeye çalışıyoruz. Eğer özel bir program istersen iletişim kısımından mail atman yeterli fakat herkese böyle bir şey yapma şansımız olmadığı için kendi programını hazırladıktan sonra bize danışman çok daha iyi olacaktır.Kolay gelsin.

  1. Hocam merhaba . Ben de artık bir YGS öğrencisiyim. Yazılarınızı okudum ama daha ben ne yapacağımı bilmiyorum daha doğrusu neye ve nasıl çalışacağımı bilmiyorum. Yardımlarınızı bekliyorum.Şimdiden çok sağolun:)

    • Merhaba Aslı, aslında her şeyin başı başlamakta ister internet üzerinden video izleyerek istersen konu anlatımlı kitapları tercih ederek ders çalışmaya başlayabilirsin. Ardından test çözümlerinde hatalarını tespit ettikten sonra zamanla ders çalışma alışkanlığını kazanırsın ayrıca sitemizde ki tüm rehber yazıları okursan ciddi anlamda ders çalışma durumunu kavrayacaksındır. Eğer hala aklında bir yol haritası yoksa mail ile bize ulaşabilirsin.

      • hocam ilgi ve alakanıza karşı çok teşekkür ederim. eğer halledemediğim şeyler olursa size mail den ulaşırım:) çok teşekkür ederim

  2. Bir güne farklı dersler yerine şu şekilde yapsak mesela;pazartesı fizikten eksikleri kapatıp soru çözülecek,salı matematık vsvs bır gunu sadece bir derse ayırmal yani.Sizce bu mantıklı mı?

    • Merhaba Merve, bu sorunun cevabını kişiden kişiye değişir çünkü bazı öğrenciler var tek derse çalışmak sıkıcı geliyor ama bazıları da senin gibi bir günde sadece birine yoğunlaşayım diyor. İkisinde de problem yok çalıştıktan sonra hangi şekilde rahat ediyorsan tercih edebilirsin.Fakat yinede sözel derslerin varsa gün sonunda ufak bir tekrar yapmanı tavsiye ederiz. Hakkında hayırlısının olması dileği ile kolay gelsin.

  3. Merhaba hocam
    Ben de bir ygs ogrencisiyim. 11. Sınıf konularından eksiklerim var ve YGS ile birlikte bu konuları nasıl goturmemi tavsiye edersiniz ?

  4. Kolay gelsin ben mezunum 4 aylık ygs programına 2 gün önce başladım.. soru çözme alışkanlığını pek sahip değilim.. sınavı neden kazanmam gerektiğinin farkına vardım ve çok çalışasım var.. ancak sporda da olduğu gibi hafif tempoda başlamak gerektiğini okumuştum sitenizde.. verimli olmasını istiyorum.
    Sorularım şunlar : yazın 45 dk mat 15 dk dinlenme şeklinde günde 3 ders çalışırsam bu hafif tempoya girer mi ve ya ne zaman arttırmalıyım?

    • Merhaba Berkan, en başta şunu söylememiz gerek herkesin hafif temposu kendi içindir. Mesela bir öğrenci günde 4 saat çalıştığında hafif olabilir bazı öğrenci 8 saat çalıştığında. Yani burada kastımız aslında kendinizi çok fazla yormadan çalışmanız. Bu yüzden bu süreyi kendin belirle. Ayrıca yazın matematiğe biraz daha ağırlık vermeni tavsiye edebiliriz. Hakkında hayırlısının olması dileği ile her zaman buradayız.

      • Çok teşekkür ederim size saygı duyuyorum. Bir şey daha öğrenmeye ihtiyacım var. Erkenden dershaneye başlayacağım ancak şuanda yardım alabileceğim öğretmen yok. Sorun şu ki konuların anlamadığım kısımları oluyor, genelde %10 luk kısmı. Konuyu tamamlamayınca da kendimi pek rahat hissetmiyorum. ((Bazen %10 luk kısmın üzerinde saatlerce durduğum da oluyor ama vakit kaybından ileriye pek gitmiyor.)) Zaten her soruyu yapamayacağımı biliyorum, kendimi dershane açılsın eksiklerimi hocalardan yardım alarak kapatırım diye rahatlatıyorum. Sizce dogru mu yapıyorum ?

        • Tekrardan Merhaba Berkan, hemen hemen her öğrencide bu durum geçerlidir yani bir konuyu tamamı ile tek çalışmada veya biranda öğrenemez. Fakat zamanla eksiklerin gerek test çözerken gerek deneme çözerken kapanacaktır. Bu yüzden çok sıkıntı yapmanı gerektirecek bir durum yok. Bu yüzden moralini bozmadan çalışmaya devam et ayrıca anlamadığın yerlerde saatlerce düşünmeyi de zaman kaybı olarak sakın görme çünkü üzerine ne kadar çok düşersen o kadar çok etkili olacaktır :) Kolay gelsin.

  5. Ben 11.sinifa gectim bu yaz ygs calismak istiyorum ama nasil baslayacagimi nereden baslayacagimi bilmiyorum basladiktan sonra programa sadik kalacagimdan bi suphem yok ama yardima ihtiyacim var birilerinin bunu yaparsan iyi olur yapabilirsin demesine ihtiyacim var bana onerileriniz olursa sevinirim simdiden cok tesekkurler.

  6. Merhaba ben 12. sınıfa geçtim. Yaz tatilinin başladığı günden itirbaren yaklaşık 1,1.5 aydır düzenli bir şekilde (ygs) ders çalışıyorum. 11.sınıftan bi kaç eksik konum var.Tıp fakültesi istiyorum. Ygs denemelerinde 80 net civarı yapıyorum.Yardımcı olur musunuz?

  7. Merhaba hocam ben suan lise sona geçtim ama 9. Sınıf eksiklerim çok fazla ve nerden nasıl başlayacağımı bilmiyorum programım da yok ne yapmalıyım

    • Merhaba Öznur, program yapmak için birilerine ihtiyacın yok her şeyi kendin planlaya bilirsin. Bunun dışında tavsiyelerimize gelecek olursak ilk olarak 9. sınıfı halletmeye bak temelini at ayrıca diğer rehber yazılarımızı mutlaka oku sonrasında zaten bir çok soru işaretinden kurtulmuş olacaksın. Hakkında hayırlısının olması dileği ile kolay gelsin.

  8. Merhaba hocam yazılarınızı okudum aklıma birçok şey daha oturdu.
    Meslek lisesinde okuyorum son senem ve ben pes etmeyerek çalışmak istiyorum. Tatilden yeni döndüm hemen başlamak istiyorum eksiğim çok ama sizce de başarabilirmiyim

    • Merhaba Merve, bu işin en büyük sırrı kendine güvenerek yılmadan çalışmak .Eğer bunu başarabiliyorsan eninde sonunda istediğin okul istediğin bölüm olur.
      Güzel haberlerini bekliyoruz, kolay gelsin.

  9. Merhaba hocam, şuan bir ygs öğrencisiyim ve 20 gündür yazınızda okuduğum gibi kendi özel programımla ygs çalışıyorum, baya yol katettim ama ygs yi bırakıp bir buçuk aylık süreçte lys çalışmak istiyorum, sizce doğru bir karar olur mu?

    • Merhaba Hasan Hüseyin, 1,5 ay sonra kendini hazır hissettiğinde birkaç gün art arta deneme çözerek sonuçlarını incele eğer memnun olursan tamamı ile YGS çalışmayı kesmemek şartı ile LYS çalışmaya başlamanda sıkıntı yok. Yine zaman zaman merak ettiğin soruları bize buradan veya Meslek Hocam sosyal ağlardan yazabilirsin. Hakkında hayırlısının olması dileği ile kolay gelsin.

    • Merhaba Merve, bu soruyu soran kişiden kişiye değişecektir. Kesin bir şey söylememiz maalesef mümkün değil. Hakkında hayırlısının olması dileği ile kolay gelsin.

  10. İyi günler dilerim,ben de 11.sınıfa yeni geçen bir öğrenciyim ve nasıl çalışmam gerektiği konusunda kafam karışık. Kimisi 11’e hazırlık yap diyor, kimisi YGS kitabı al onu bitir hazırlan diyor,kimisi de sen 9 ve 10u tekrar et zaten YGS’NİN çoğu bitmiş olur diyor. Sizin tavsiyeleriniz nelerdir? Yardimci olursaniz çok sevinirim.

  11. Merhaba. .
    Ben 2000 mezunuyum. Ve memurum yani 8-5 bi mesaim var. Ama hukuk okumak istiyorum.bu sene haziran gibi başladım çalışmaya ama mesai sonrası istediğim tempoyu yakalayamadim.konu eksiğim fazla çıktı ve telaş yaptım. O yüzden bu çalışmayı iki seneye yaymaya karar verdim. Yani 2018 ygs -lys. Şimdiden sağlam bi program oluşturmak istiyorum. Telaş etmeden ama garantileyerek. Tüm kaynaklarım mevcut. Program yardımı istiyorum :(((

  12. İyi günler, ben de YGS’ye hazırlanan bir dil öğrencisiyim. Benim sorum şu; haftasonunun büyük bir bölümünü kendimize ayırıp haftasonlarında iki üç saatlik bir tekrar ve soru çözümü yaparsak hafta içindeki buna nazaran daha ağır olan çalışma programımızı tehlikeye atar mıyız? Cevabınız için şimdiden teşekkür ederim.

    • Merhaba Talha, dil fazlası ile bencil olan bir şey o yüzden hayatının her alanına koyman gerekiyor. Bu yüzden tavsiyem hafta sonu da 2-3 saati biraz arttır fakat buradan kendine hiç sosyal aktivite zamanı ayırmamak gibi bir sonuç çıkartma. Mesela yabancı dil için bir filim izlemek dahi senin için faydalı olabilir :)

  13. hcm mrb bnm 3. kez sınava hazirlanişim olacak lys de durumum hiç iyi deil ve lys ağirlıklı çalışmak istiyorum sizce ne yapabilirim?

  14. Hocam merhaba . yazdiginizin yazilarin neredeyse tamamini okudum bana cok faydasi oldu yazilar icin cok tesekkurler. Hocam ben 11. Sinifa gectim, Ege üniversitesi tıp fakultesi istiyorum ve bu yaz ygs ye cok az calistim. Sizin verdiginiz oneriler dogrultusunda 11. Siniftayken 11in konularina ve ygs konularina calismaya karar verdim . peki boyle yaparsam okul doneminde ygs yi bitirebilirmiyim ? Ve hedefime ulaşabilirmiyim. Cok tesekkurler…

    • Merhaba Enes, her şey için öncelikle çok teşekkürler. YGS tabi ki okul dönemi içinde bitirebilirsin, fakat bu seninde çalışmana bağlı. Ayrıca hedef noktasında gerekli çalışmayı yaparsan neden olmasın :) Hakkında hayırlısının olması dileği ile her zaman buradayız.

  15. İyi günler hocam
    İlk olarak tesekkur edrerim.Yazilariniz kafamda ki bir kaç sorunun cevabını buldum ama size bir sorum olacak ben 11.sinifa yeni gectim ve bu ay bir deneme çözüm dedim baktım ki 70 net çıkardım.Sizce düzenli bir şekilde 11.sinif sonuna kadar calissam bu net sayısı 120 140 arasına çıkar mı ?

    • Merhaba Muhammet, bu soru hakkında net bir cevabı tahmin edeceğin üzere kimse veremez fakat inan birinin yapamayacağı bir şeyde yok. Bu yüzden bu sorular ile kendini meşgul etmek yerine bol bol çalış ve eğlen. Hakkında hayırlısının olması dileği ile kolay gelsin.

  16. Hocam ben 12yim. Yazın FEN ve mat-geonun %85ini bitirdim.Okuldaki hocalar önce ygs işliyorlar.Ben zaten yazın aynılarını kampta gördüm.Zaman kaybı gibi geliyor.Kendi başıma lys çalışmak zor olmaz mı?Şuan ne yapmalıyım?

    • Merhaba Asya, verdiğin karar oldukça mantıklı fakat okulda ki dersleri kesinlikle boşlama. Ayrıca tümü ile LYS çalışırsan YGS için gerilemeye başlarsın bu yüzden bol bol deneme ve ufak ufak konu tekrarları yapabilirsin. Hakkında hayırlısının olması dileği ile kolay gelsin.

  17. ben sekize geçtim mesela bazen inglizceden cok şey ezberlemek gerekiyo ve 1 saattn fazla çalışmak gerekebiliyor yada inklap için mesela nasıl çalışabilirim program yapsam daha iyi mi olur mesela günde 3 ,4 konu tekrarı sonra ödev ve test çözümü

    • Merhaba, buraya tıklayarak sözel derslere nasıl çalışabileceğini anlattığımız yazıyı okuyabilirsin. Bir göz at sorunun cevabını bulduğunu düşünmüyorsan tekrardan bize yorum ile durumu belirt :) Erken yaşlarda böyle azimli olduğun için de ayrıca tebrikler :)

  18. Merhaba hocam sınava 6 ay var ve hala ygs ye başlamadım nasıl bir çalışma programı önerirsiniz 9-10-11 derslerm iyiydi ort 75-80 arası ve şimdi 12. sınıfım ne yapacağım bilmiyorum .

  19. Hocam meraba.Ben 10.sınıf öğrencisiyim.Ders programımı verimli hazırladığımı düşünüyorum fakat buna uyamıyorum.Korktugum ders olan fiziğe daha çok yer verdim.Fakat halen endişelerim var çalışamam diye napmlaıyım?

  20. hocam merhaba ben daha once hıc ders calışmadım hayatımda 9.sınıfım ve annem ve babamla anlaşma yaptık bu sene teşekkür getirirsem istediğim telefonu alıcaklar ve ders nasıl çalışır konusu hakkında pek bi bilgim yok anlamıyorumda matematik dersim çok kötü anlamıyorum matematik ağırlıklı bi ders programı hazırlar mısnız ?

    • Merhaba Mevlüt, bizim hazırlayacağımız ders programı maalesef sana tam uygun olmaz. Bu yüzden sen kendine bir ders programı hazırlayarak bize yolla bizde varsa müdahale edeceğimiz yerlere müdahale edelim. Hakkında hayırlısının olması dileği ile kolay gelsin.

  21. merhaba hocm. ben bu sene mezun oldum puanm orta dercedeydi tercih vermiyecektim ama abim zorla tercihimi kulland ve yanls kullandi.iki yillk unvste geldi gitmedim puan da kirildi. depresyona girdim simdide dershaneye gnderiyorlar ama hala depresyonumu stmden atms deilim:((netlerim çokkk dusuk 240 yapiyorum her denemede .çokk kotuyum hocmm yardmm llutfenn..

  22. BN HEM STAJ HM OKUL DAGIDIYORM VE HIC BISE OGRENEMIYORUM VE AKSAM VE GITTIGIMDE YORGUN OLUYORM VE IKI SAAT FAZLA DERS CALISAMIYORUM HAFTA SONUDA AYNI BN NE YAPMALIYIM

  23. Merhaba hocam. Kardeşim 8. Sınıf teog sınavına girecek. Dersleri gayet iyi olmasına rağmen 1. Teog da istediğimiz başarıyı elde edemedik. Bunu düzenli.çalışmamasına yoruyoruz. 2. Teog için güzel bir program hazırlamak istiyorum. Önerileriniz var mı ya da dikkat edilmesi gereken şeyler? Teşekkürler..

    • Merhaba Şeymanur, öncelikle kardeşinle böylesine güzel ilgilendiğin için seni tebrik ederiz. Bizim en büyük önerimiz her şeyin başında onunda bir insan olduğunu hatta daha çocuk olduğunu unutmadan bir ders çalışma programı hazırlamaya çalışman. Aslında bu konuda da ortak hareket etmeniz daha faydalı olur. Ayrıca çalışmalarını ödüllendirmek o yaştaki çocuklar için faydalı olacaktır. Bu bazen bir çikolata bazen biraz oyun oynamasına izin vermek bazen ise güzel sözler söylemek dahi olabilir. Bunun yanında evde ki veya diğer çevredeki olumsuz şeylerden olabildiğince uzak tutmaya çalışın. Bunlar ders çalışma programı hazırlarken pek işine yaramaz fakat kardeşinin çalışmasını etkiler. Program hazırlarken de tekrar altını çizerek belirteyim çok çalışmak fayda sağlayacak diye bir şey yok bu yüzden kardeşin ile ortak bir yol haritası çizerek kontrolü beraber sağlayın. Hakkınızda hayırlısının olması dileği ile tekrardan düşüncelerin için seni de tebrik ederiz :)

  24. Ben çalışmak istiyorum ve başarılı olmak. 7.sınıf öğrencisiyim.Düzgün çalışmak istiyorum,ama bir şeyler hep ters gidiyor.Tam çalışacağım her şeyi halledeceğim diyorum ama erteliyorum yapasım gelmiyor.Bazen bir işe başlıyorum,hemen sıkılıyorum.Tamam buna çözüm buldum ama doğru düzgün bir çalışma programı hazırlayamıyorum yardım edin lütfen

  25. ders çalışma programım olmasını çok istiyorum çok çalışıp büyün ders notlarımı yükseltmek istiyorrruumm lütfen biraz yardımcı olabilir misiniz bu arada 7. sınıf öğrencisiyim

    • Merhaba Kübra, bu konuda kişisel olarak kimseye ders çalışma programı hazırlamıyoruz maalesef fakat senin hazırladığın örnek ders programlarını inceleyerek düzeltmeler önere biliriz. Bunun dışında ayrıca yaşadığın diğer sıkıntıları açıklarsan elimizden geldiğince seve seve yardımcı oluruz. Cevabını bekliyoruz :)

  26. Merhaba ben ygs öğrencisiyim ve çok az zaman kaldı sinava çok strese giriyorum ve ders çalışamıyorum hangi derse hangi konuya başlayacağımı bilemiyorum hicam yardım edin lütfen

    • Merhaba Esma, önünce 3 ay gibi bir süre var ve bu sürede birçok şeyi halledebilirsin. Fakat her şeyden önce stres durumundan kurtulman gerekli çünkü şuan hatta hiçbir zaman aşırı stres sana fayda sağlamayacak. Çalışırken izleyeceğin yolu da denemelerde ki eksiklere göre değerlendirmende fayda var. Örneğin denemede X konusunda hata yapıyorsan önceliğin o konuya çalışmak olsun. Bunun dışında sakın umutsuzluğa kapılarak çalışmayı bırakma. Pes etmenin hiçbir faydası yok ! Kolay gelsin.

  27. Hocam ben TEOG öğrencisiyim. İlk teogum fena değildi. Yazınızı okudum. Bende düzenli çalışamadığımı düşünüyorum ama ne yapacağım bilmiyorum. Yazınızı okusam da anlamadım. Bu soruma bir el atsanız.

      • hep olumsuz düşünüyorum.ayrıca stres de çok etkiliyor.bilmiyorum.kendimi düzene sokamasam da çalışmam gerektiğini biliyorum.

        • Merhabalar, aslında kendi sorunu kendin bir yerde cevaplamışsın. Gereksiz stres olmak veya olumsuz düşünceler hiçbir yere gelemeyeceğinin farkındaysan bunlara neden takılı kalıyorsun? Bu durumdan kurtulmak için neler yapabileceğinden daha önce rehber yazılarımızda bahsettik onlara bir göz atmanı tavsiye ederiz. Ayrıca eğer konuşmak istersen sosyal medyadan veya buradan her zaman bize ulaşabilirsin. Kolay gelsin.

          Tavsiye Yazı : YGS Stresi İle Nasıl Mücadele Edilir?

  28. Merhaba bir hafta sonra yazılılarım başlıycak ve çok eksigim var çok sıkı çalışmam gerek bana yardımcı olur musunuz?

  29. Merhaba hocam ben 8. Sinif öğrencisiyim ilk Teogun pek bekledigim gibi gelmedi fakat 2. Teogumu daha iyi olsun istiyorum fakat tek sıkıntı program yazsamda o programa uyamıyorum kendimi tanimaya çalışıyorum onuda yapamıyorum program hazırlayıp yapicam diyorum gene olmuyo sizce ben ne yapmalıyım cidden ihtiyacım var size lütfen bir el atın.

    • Merhaba Ceren, program yapmak bazı öğrenciler için çok önemliyken bazıları için çok önemsiz olabiliyor sebebi ise kimi düzenli olarak yaşamak isterken kimi ise anı yaşamaktan taraftar. Fakat her iki durumda da ders çalışmak gerektiğinin farkındadır. Sende sanırım anı yaşamak isteyip bir düzene giremeyenlerdensin. Bu yüzden sıkı bir program hazırlamak yerine günlük hangi konulara çalışacağını ortalama kaç soru hedeflediğini programa döke bilirsin. Kendini tanıma noktasında ise belki klasik olacak ama kendini zamana bırak. Rehber hocan ile irtibat halinde ol. Eğer farklı konularda yardım istersen Meslek Hocam hep burada unutma :) Kolay gelsin.

  30. Çünkü çalışamıyorum yani günde 200 soru çözen insan ( teogdan önce) şimdi çözemiyorum bir ay içerisinde sayılı derecede soru çözmüşümdür. başlıyayım diyorum yine olmuyor.

  31. Merhaba hocam 11.sınıf öğrencisiyim mesleki açık öğretimde okuyorum. Sizden ricam nasıl bir çalışma programı yapmalıyım derslerde eksiklerim çok bu yüzden evde çalışıp haftada bir okula gidip bazı hocaların dersine giriyorum ama tek sorunum evde kendimi derse veremiyorum ve bu sorunuma bir çözüm bulursanız sevinirim. Şimdiden teşekkürler.

    • Merhaba Nazire, bu tarz durumlarda genellikle öğrenciler derse odaklanmaktan yana şikayetçi. Muhtemelen aynı durum sende de vardır. Bu yüzden sana en güzel tavsiyemiz kütüphane gibi toplu alanlarda ders çalışman. Ayrıca evde çalışırken daha önce bahsettiğimiz Pomodoro tekniğini kullanabilirsin. Son olarak ders çalışma programı hazırlarken yazıda belirttiğimiz gibi günlük konu hedeflerinin olması ve bu hedefleri yapamazsan belirli cezaları kendine verebilirsin ayrıca tam tersi kendine ödülde verebilirsin. Son olarak sitemizde ki diğer rehber yazılara göz atarak daha fazla bilgi alabilirsin. Kolay gelsin.

      Tavsiye Yazı #1 : Pomodoro Nedir? Pomodoro Tekniği İle Verimli Ders Çalış !
      Tavsiye Yazı #2 : Meslek Hocam YGS – LYS Rehber Yazıları

  32. Merhaba hocam bn 11. Snfm ve şimdiden fazla sterslyim sınav icn çünkü meslek lisesinde olup ayrıca dershaneye gidiorm temelim çok kötü bir yandan hiç bilmediğim konuları dershanede görürken bir yandan meslek derslerm ve diğer yandan en sıfırdan baslamam gerektiğini düşündüğüm icn antreman cozuyorm ve o kadr karisiyorki ne yapacagimi bilemiyorum ipin ucunu nasl yakalayacgimi hiç bilmiorm lütfen bir tavsiye önerir misiniz?

    • Merhaba Gülcan, her şeyden önce önünde uzun bir zaman olduğunu unutma. Bu süreçte fazlası ile zorlanacağını zaten biliyorsun çünkü dediğin gibi maalesef temelin zayıf fakat bu sorun ciddi bir boyutta kesinlikle değil. Yapman gereken aslında çok basit düzenli olarak çalışmak. Bunun için ders programı hazırlaman gayet faydalı olacaktır ayrıca rehber hocandan da bu durum hakkında yardım alabilirsin. Umarım soruna cevap olabilmişizdir ayrıca merak ettiğin diğer soruları buradan tekrar sorabilirsin. Hakkında hayırlısının olması dileği ile kolay gelsin.

    • Merhaba Mehtap, biz kişiye özel ders programının yapılmasından yanayız bu yüzden size tabiri caiz ise balık tutmak için bu yazıyı yazdık. Eğer kendin için bir program hazırlarsan biz inceleyebiliriz fakat maalesef genele hitap eden bir ders programı hazırlamayı uygun görmüyoruz. Kolay gelsin.

CEVAP VER